Goed Verhuurderschap bij Van der Hulst Verhuurmakelaar

Selectieprocedure

Van der Hulst Verhuurmakelaar (hierna te lezen VdHV) selecteert haar huurder(s) als volgt:

Binnenkomst email/telefoon belangstellende – reactie VdHV met meer informatie over de woning en o.a. inkomensnorm – belangstellende reageert terug – VdHV bekijkt reacties en selecteert kandidaten voor bezichtigingen op (indien van toepassing) inkomen/gezinssamenstelling / bezit van huisdieren die overlast kunnen veroorzaken / passend bij aangeboden woning / passend bij verhuurder.

VdHV wijst huurders dus niet af op basis van kenmerken die niet van belang zijn voor het huren van de woning. Bijvoorbeeld iemands afkomst, handicap of seksuele geaardheid.

Daar er in de huidige huurmarkt meer vraag dan aanbod is, ontvangt VdHV veel reacties op een aangeboden woning. Er kunnen logischerwijs maar een aantal belangstellende bezichtigen en uiteraard maar 1 belangstellende kan de woning huren!

Iedereen krijgt van VdHV een reactie op zijn getoonde belangstelling.

Waarborgsom

Deze mag maximaal 2 maanden huur zijn en dient binnen 14 dagen na het einde van de huurovereenkomst terugbetaald te worden door verhuurder tenzij:

- er sprake is van schade ten gevolge van een toerekenbaar tekortschieten in de huurovereenkomst door u, in welk geval de verhuurder binnen dertig dagen na beëindiging van de huurovereenkomst het restant van de waarborgsom, na verrekening van aantoonbaar gemaakte kosten strekkende tot het herstel van de schade aan u dient te restitueren;

- u de verschuldigde huurprijs, servicekosten of energieprestatievergoeding nog niet heeft voldaan, in welk geval verhuurder binnen dertig dagen na beëindiging van de huurovereenkomst het restant van de waarborgsom, na verrekening met deze nog door u verschuldigde kosten, restitueert. Dit kan een

voorlopige verrekening zijn indien nog niet alle bedragen bekend zijn.

Servicekosten

Indien er servicekosten in rekening worden gebracht, dan staan deze gespecificeerd in uw huurovereenkomst. Uw verhuurder dient aan u jaarlijks een volledige kostenspecificatie te verstrekken van de in rekening gebrachte servicekosten.

Betreden gehuurde door verhuurder                                                                            .

Verhuurder mag het gehuurde uitsluitend met uw toestemming betreden, tenzij:

- er sprake is van een dringende noodsituatie waarvoor direct ingrijpen noodzakelijk is;

- er dringende werkzaamheden moeten worden uitgevoerd (in de zin van artikel 7:220 lid 1 BW),

  bijvoorbeeld het herstel van de fundering en reparaties van lekkages;

- de verhuurder met voortzetting van de huurovereenkomst wil overgaan tot renovatie als bedoeld in artikel 7:220 lid 2 BW, waarmee de huurder heeft ingestemd of waarvan de rechter heeft geoordeeld dat de verhuurder daartoe een redelijk voorstel heeft gedaan;

- de verhuurder moet toestaan dat de buurman/buurvrouw gebruik maakt van het gehuurde in verband

  met werkzaamheden aan zijn eigen pand (in de zin artikel 5:56 BW);

- het betreden van het gehuurde plaatsvindt ten behoeve van een bezichtiging of een andere verkoop

  gerelateerde activiteit, zoals een taxatie of bouwkundige keuring (als bedoeld in artikel 7:223 BW).

Gebreken woning

U kunt (en dient) zich te wenden tot de verhuurder in het geval van gebreken aan het gehuurde (bijvoorbeeld voor buitenschilderwerk en een nieuwe cv-ketel), tenzij er sprake is van kleine herstellingen (bijvoorbeeld een leertje in de kraan of een nieuwe wc-bril) die u als huurder zelf dient te herstellen. Op de volgende website vindt u meer informatie welke kosten voor de huurder zijn en welke voor de verhuurder: Zie ook de overzichtspagina over de kostenverdeling bij gebreken op Rijksoverheid.nl.

Algemene rechten en plichten                                                                       .
De huurder mag de woning alleen gebruiken zoals met verhuurder is afgesproken en vastgelegd middels een huurovereenkomst.

Er zijn verschillende soorten huurovereenkomsten met de bijbehorende huur- en huurprijsbescherming. Zie hiervoor

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/woning-verhuren/vraag-en-antwoord/verschillende-soorten-huurcontracten-voor-een-woning

en

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/woning-verhuren/vraag-en-antwoord/welke-mogelijkheden-heb-ik-om-mijn-woning-tijdelijk-te-verhuren

Een overzicht van waarvoor de huurder naar de Huurcommissie kan of naar de kantonrechter. Zie hiervoor de overzichtspagina op Rijksoverheid.nl die ingaat op wanneer u naar de Huurcommissie kan en naar de kantonrechter.  https://www.rechtspraak.nl/Onderwerpen/Huurgeschil

Meldpunt gemeenten (o.a.):
https://www.amersfoort.nl/melding-doen  / https://www.leusden.nl/melding-doen  / https://www.nijkerk.eu/meldpunten  / https://meldingen.utrecht.nl/incident/beschrijf

Uw Makelaar

Debby van der Hulst - Verhuurmakelaar Amersfoort
Debby van der Hulst – meer dan 25 jaar ervaring!

Woning Alert?!

Selecteer prijsklass(en):

Op zoek naar een leuke huurwoning?

© Alle rechten voorbehouden / Ontwerpen door Buuroo.com / Privacy Verklaring /
Vanderhulstverhuurmakelaar / Uw verhuur makelaar in Midden Nederland. Zoals Amersfoort, Leusden, Hoevelaken, Utrecht, Soest, Zeist en omstreken.